Samsung CLX-3175FW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CLX-3175FW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Pim Jansens 14-06-2011
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FW

In 2009 printer gekocht en tevreden mee. Toen ik echter een ongebruikte originele gele cartridge plaatste, kreeg ik de foutmelding 'ongeldige toner'. De printer doet nu helemaal niets meer. Aangezien ik de nieuwe cartridge 2 jaar geleden tegelijk met de printer kocht, wordt het moeilijk die terug te sturen. De Samsung helpdesk kon ook geen oplossing bieden. Op het internet zie ik meerdere meldingen van dit probleem.
Mijn advies is om deze printer niet te kopen, alleen al omdat hij onbruikbaar wordt als er een cartridge een foutmelding geeft. (Hij wil dan ook niet meer zwart-wit afdrukken of kopiëren) Hij is dan alleen nog als scanner te gebruiken.

AlexT1966 07-06-2010
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FW

Voor een laserprinter en voor die prijs een prima printer.

Zwart/wit kan ook echt heel prima. Kies in de opties onder eigenschappen in het afdrukmenu voor: kleur of grijstinten of zuiver zwart/wit. In z/w gaat afdrukken 4x zo snel; immers er wordt feitelijk slechts met één kleur afgedrukt.

Kopieren/scannen gaat ook perfect. Het is aan te bevelen om (geldt eigenlijk voor alle printers) een kopie te maken van een voorbeeld met meerdere kleuren en overgangen daarin. Middels de kopie kan goed worden vastgesteld welke kleuraanpassingen nodig zijn om tot een zo relaistisch mogelijk kleurbeeld te komen. Mijn 3175 staat nu op geel -3 en cyaan, geel en zwart op +1.

Kortom een flexibele laser van voldoende kwaliteit voor kleurenafdrukken. Tekst is perfect. Drivers installeren en wifi installatie gaat soepel.
Voor kleurenafdrukken werkt een inktjet wel beter, echter dan moet je wel geschikt papier gebruiken! Op standaard papier doet de laser het naar mijn mening zelfs beter, omdat de inkt van de jets daarin iest "wegloopt".

Een duplexer ontbreekt, maar de driver biedt de optie tot dubbelzijdig afrukken door de pagina's weer in de handmatige gleuf aan te bieden voor de achterzijde van het papier.

NB papierlade steekt wel iets uit aan de onderkant indien gevuld met A4!

Bekijk zonodig de handleiding die verkrijgbaar is op de website van Samsung. Heb ik ook gedaan; dat geeft een goed beeld van de machine.

Uiteindelijk hangt het er allemaal wel vanaf wat je verwacht van een printer!

Petie81 10-02-2010
Geschreven voor: Samsung CLX-3175FW

Prima mfp en absoluut waar voor je geld. Dus je moet geen super kwaliteit verwachten. Hij doet gewoon wat ie moet doen en dat met een redelijke kwaliteit.
Ik heb hem met name gekocht vanwege de veelzijdigheid en de ADF. Hij hangt nu draadloos in ons netwerk zodat we er allemaal gebruik van kunnen maken.

De scan en beheersoftware is erg mooi. Je kan de printer beheren via je browser vanaf iedere plak in het netwerk.

Om mooi foto's af te drukken moet je deze niet gebruiken en dat geldt ook voor het goed scannen van foto's. Maar daar is ie ook helemaal niet voor bedoeld.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. De beoordeling in cijfers houdt uiteraard rekening met de prijs...

Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.